2011. november 7.

Szelektív parasztság

Megoldották Váradon! Ezt is! Szelektív hulladékgyűjtés van! Csak éppen azzal nem számolt a város vezetősége, hogy amire más országokban hosszú évtizedek óta ránevelték a lakosságot, azt nem lehet egy gyors önkormányzati rendelettel kierőszakolni. Villámgyorsan elhelyeztek két különböző konténert minden háztömb mellé. Már az is furcsa hogy csak kettő van (egy "száraz" és egy "nedves" hulladékgyűjtő), de nevezzük ezt is haladásnak. Az azonban már elhamarkodott volt hogy ezzel egyidőben beszüntették a szemétledobó csőrendszert. Ezzel a húzással azt érték el, hogy az az állampolgár, akinek soha életében nem jutott eszébe hogy a szemetet szelektíven is lehet gyűjteni, és eddig csak papucsban kellett kicsoszognia a folyosó végéig, most dühösen legyalogol a tízedikről és belevágja a konyhai szemetet az első kontnérbe, tökmindegy hogy mit ír rajta. Azok pedig akikbe már szorult annyi civilizáció, hogy tudják hogy mi is az ujrahasznosítás, talán akkor is leviszik a kartondobozokat, meg a flakonokat, ha a folyosó végén is kidobhatnák azt. Tegnap én is levittem néhány palackot, de sajnos a két konténer tartalma közt nem találtam semmi különbséget. A felíraton kívűl, persze. Értehtő! Egy ilyen analfabéta társadalomban inkább ábrákkal kellett volna megkülönböztetni a konténereket.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hat igen...
Nekem is volt egy "vicces" tapasztalatom.
Egy nagyvaradi korhazban volt 4 darab kis szemetes kontener amikre ra volt irva es rajzolva is a szemet tipusa: flakon, papir, stb...
Nagyon orultem ennek addig a percig ameddig felfedeztem, hogy meg sem vagyok biztos benne melyikbe is dobhatom a hasznalt papirzsepimet. Miert nem? Hat azert mert a kontenerek fedele, amiken szinten abrazolva volt a szemet tipusa, ossze voltak cserelve. Na ezen menjen el az ember.

Csati írta...

Az én agyam a poliklinikán verte ki a biztosítékot. Volt három szemetes. Papír, Fém, Műanyag felirattal. Sem a banánhéjat, sem a rágógumit nem tudtam eldobni.