2011. október 26.

Az unoka

Nagymama és unoka üldögélnek a szép őszi napsütésben egy padon, a blokk előtt. A kisfiú felvesz két sárga falevelet az asztfaltról és a nagymama felé nyújtja:
-Szerinted melyik a szebbik?
-Dobod el rögtön! Koszos! Rápisil a kutya, te meg összeszedsz minden szart!
Az unoka azonnal teljesíti a parancsot.
Nem bírtam ki szó nélkül. Bringát lefékez, kitámaszt, levelet felvesz. Odanyújtom a kisfiúnak.
-Nézd csak ez milyen szép! -majd a nagymamához -És nem pisilte le a kutya!
A nagymama nem volt felkészülve egy ilyen "támadásra" Kínos mosolyra torzult az arca.
-Hát lehet hogy pont azt nem, de az előbb láttam egyet ott a fa tövében...
A kisfiú átvette a sárga levelecskét, de nem szólt semmit.
-Mit mondasz? - szólt a nagyi szigorúan
-Köszönöm... mondta a srác szemlesütve.

7 megjegyzés:

Janó írta...

szerencséd volt Pán Péter barátom, ha egy fokkal erősebb lelkialkatú lett volna az öreglány, (most) nem tennéd ki (az ablakba) amit kaptál volna.:)

Névtelen írta...

És be is mutatkozhattál volna a la Karinthy (nem Frigyes, hanem Ferenc)a Bűn és bűnhődésben (nem elírás, nem Fjodor Mihajlovics)...

Timi írta...

Nah nekem meg erről egy Örkény egyperces jut eszembe :)) lehet belinkelem majd, ha megtalálom.

miki írta...

Vagy mondhattad volna, miután adsz egy levelet a mamának is: ez garantált levél! Én pisiltem le az előbb...

A bicikliről felérhettél volna egy fán kókadozó levelet, hogy lássa a mama, onnan vetted le, odáig nem pisil a kutya. Most meg bánthat életed végéig a lelkiismeret furdalás: mert hátha tényleg, azt a kiválasztott falevelet egy izgága pincsi...

Névtelen írta...

Timi, melyik Örkény egypercesre gondolsz? Mert érdekes, hogy a bejegyzést olvasva nekem is először Örkény jutott eszembe, de aztán rájöttem, hogy amire gondolok, az Karinthy Ferenc "egypercese", a Bűn és bűnhődés. Olvasható:
mek.niif.hu/02600/02675/02675.htm

Kedves Séta-fi(r)ka, látod, ezzel a kis szösszenettel micsoda jó társaságba kevertünk (Örkény, Karinthy)?

Csati írta...

Hát, nagyon megtisztelő :)

Timi írta...

Áhh ez nagyon jó!!! :))

Félek tőle, hogy amire én gondoltam sem Örkény :)) De az eszmei mondanivalója kb ennyi: addig okíts másokat, gyereknevelés terén, amíg neked még nincs, mert aztán utááánaaa... :)