2011. október 5.

"Tón vón' jó!"

Ma, dacolva a naptárral, elindultam, hogy a szentjánosi tavacskában még egy utolsót csobbanva búcsúzzak el az idei nyártól. A víz már nem volt olyan barátságos mint két héttel ezelőtt, de azért kitartóan uszkáltam, végtére is... a zsögödi strandon sem melegebb a víz juliusban.

Ez a nyár a tavakban úszkálások nyara volt. Rekordszámú tóban sikerült megmártózni.

Az első szabadtéri csobbanás a hegyközpályi halastóban történt:

Normál körülmények közt itt ugyan tilos a fürdőzés, (többnyire nyugalmat keresve szoktam a partján sétálgatni) ám az IRON MAN résztvevőinek kivételesen megengedtetett.

Még soha nem kaptam tapsot tóból való kimászásért. Most a szurkolók jóvoltából ez is megadatott (1900 m - 56 perc).
A hivatalos szabadság bezsebelése után az alföldi hőség elől az otthoni tájakra menekültem.

És ott, mint minden évben várt rám a kihagyhatatlan, a megunhatatlan, a csodálatos Szent Anna Tó.

Augusztusban megint Várad. A kánikula, a füst, a bűz. De szeretett szőke ciklonunk kiráncigált bennünket eme mostoha körülmények közül egy icipici tavacska mellé.

A felsőbányai Kék tó partján (Nagybányától nem messze) sátoroztunk három napig. Csodás volt.



Innen egy kis kitérővel útba ejtettük a Bódi tavat, melynek partja már inkább strand jellegű, a vize is jóval hűvösebb, ám ez nem csonkította mégsem a pancsolás élményét számomra

És ha már az embernek nincs ideje háromnapos kirándulásokba menekülni a váradi hőségtől, még mindig ott van borsi bányató, ahol hétvégenként remek iszapdagonyázással összekötött fürdőzéseket lehet csapni.

Sajnos ide hétköznap délelőtt nem lehet bemenni, mert a bánya szakadatlanul üzemel. Némi infók alapján kezdtem el kutakodni a Google maps-on a szentjánosi halastavak után, meg is találtam őket, egy egész tó rendszer van ott. Két közepes nagyságu tavat elleptek a horgászok. Az óriástavon javában zajlik a kavicsbányászat.


De a legkisebb tó az szemmel láthatóan alig érdekel valakit. A környezet nem festői, de a vize tiszta. Itt végre uszhattam keresztül kasul, reggel, délután, hétközben, vagy szombaton. És ma délben is.

Nincsenek megjegyzések: