2010. november 5.

M*A*S*H

A kilencvenes évek közepe táján, mikor már végre telítődtünk a nyugati tévékultúrával, és kezdtem szelektálni a jobbacska adások közt, bukkantam rá a tvr esti műsorában egy sorozatra, ami hangulatában leginkább A 22-es csapdájára (akkor épp kedvenc olvasmányom) hasonlított. Azonnal rajongója lettem, de a sorozat befejezése után (hol volt még akkor az internet!) hosszú éveken keresztül nem tudtam e szendvedélynek hódolni. Nemrégiben nekiláttam letöltögetni az évadokat szép sorjában, és nagy örömömre szolgál ujranézni az egyenként félórás epizódokat.
A koreai háború idején játszódodó cselekményfűzérben a nonkonformista katonaorvos, Hawkeye és cimborája, Trapper próbálják a rájuk nehezedő nyomást fanyar, (néhol fekete) humorral enyhíteni.
Külön érdekessége a sorozatnak, hogy, bár a hidegháború idején forgatták egyáltalán nem szándékszik démonizálni a "komcsi" tábort, viszont finom iróniával kezeli az "amcsi" rendszer hiányosságait, és kíméletlenül hangsúlyozza a mindenkori háború(k) értelmetlen, abszurd mivoltát.
A sorozatban nem játszanak nagy sztárok, csak zseniális színészek. A főszereplő Hawkeye-t megszemélyesítő Alan Alda-nak, ennek a méltatlanul alulbecsült színésznek a fantasztikus alakítása mellett még láthatunk remekbeszabott karaktereket, mint amilyen pl. Gary Burghof Radar-ja.
A jogdíjak szigorú őrei vigyáznak arra hogy jutubon egytlen epizód vagy részlet sem szerepeljen. Most megteszi ez a "börleszk-szerű" montázs is.



Akit tényleg érdekel a sorozat, az
innen letöltheti. Magyar feliratot nem találtam, csak angolt és románt.

2 megjegyzés:

benkenandor írta...

tényleg zseniális sorozat volt annak idején. amúgy megjelent dvd-n is itthon nálunk is, ami ritka.

Névtelen írta...

Imádom a sorozatot. Egy részt sem hagytam volna ki akkoriban. S én még azt hittem egyedül vagyok ezzel. :)))
Jó őket újra látni! :)

Kata